همزمان با برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم 100: مجموعه دیرین دیرین بر پای خودمان ایستاده است نه دولت

به گزارش عینک گوچی، تهیه کننده مجموعه دیرین دیرین اظهار کرد که یاد گرفته ایم به جای تکیه کردن به یاری های دولت به خود وابسته شده و به صورت مستقل کار فراوری کنیم.

همزمان با برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم 100: مجموعه دیرین دیرین بر پای خودمان ایستاده است نه دولت

به گزارش به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم 100، محمد ابوالحسنی تهیه نماینده دیرین دیرین درباره نحوه شکل گیری تیم این مجموعه گفت: سال 83 از طرف وزارت نفت نماینده بستن قرارداد با یک شرکت انیمیشن سازی شدم. پس از مذاکره با شرکت مذکور با توجه صف نوبت چهار ماهه ای که آن شرکت برای آغاز فعالیت روی پروژه جدید داشت، تصمیم گرفتم خودم پروژه را پیش ببرم. حدود 12 نفر دور هم جمع شدیم و شرکت فراوری انیمیشن راه اندازی کردیم که انیمیشن خیلی خطرناکه حسن محصول این تصمیم جسورانه بود.

وی اضافه کرد: ساخت انیمیشن خیلی خطرناکه حسن برای ما مسائل زیادی به خاطر نامش وجود آورد. در سال 88 این گروه به تیمی 180 نفره تبدیل شد تا سال 88 بنا به سفارش مشتریان برایشان انیمیشن می ساختیم، اما مالک محتوا نبودیم و بیشتر کارمان خدماتی بود. بعد به این فکر کردیم که فراوری محتوا کنیم. سال 88 انیمیشن های حیات وحش؛ حیوانات منقرض شده را ساختیم و فقط در فضای وب و مجازی منتشر کردیم، در این انیمیشن ها به نکته خاصی اشاره نمی شد و هدفمان فقط فراوری برنامه های کوتاه و جذاب بود. این انیمیشن شاهکار بود و توانست چندین جایزه در بخش کارگردانی، دوبله و ... کسب کند، از این انیمیشن ها بشدت استقبال شد و چند جایزه هم گرفت البته مهم تر از این جوایز این بود که فهمیدیم می توانیم به جای تکیه کردن به یاری های دولت به خودمان وابسته شویم و به صورت مستقل کار فراوری کنیم.

ابوالحسنی ادامه داد: در سال 92 توجهم به سمت کسانی که لبنیات فراوری می نمایند جذب شد که یک سری لبنیات می سازند بسته بندی می نمایند و بعد برای فروش به همه جای کشور صادر می نمایند و تمام آن ها تا آخر ماه به فروش می رسند. به همین دلیل چشمم به سوی ایده ای که روزنامه نگار ها از آن استفاده می نمایند خورد. تصمیم گرفتیم همان گونه که روزنامه ها، کاریکاتور روز دارند، ما هم انیمیشن روز فراوری کنیم و بر اساس اتفاقات روز، انیمیشن های جذاب فراوری نموده و در فضای مجازی منتشر کنیم.

این تهیه نماینده با اشاره به سه گروهی که برای ساخت دیرین دیرین تشکیل شد گفت: سه گروه شکل دادیم؛ یکی برای فراوری محتوا، یکی برای انتشار محتوا و گروهی هم برای بازاریابی و فراوری؛ بنابراین دیرین دیرین را آغاز کردیم که تا امروز نیز ادامه دارد. ما برای فراوری این مجموعه 10 شاخصه تعریف کردیم که یکی از آن ها طراحی شخصیت ها و داستان هایی است که بتوان به صورت نامحدود این مجموعه را فراوری کرد. شاخصه دوم این بود که هر قسمت کوتاه و طنز در حد یک دقیقه باشد.

وی یادآور شد: سال 92 و 93 مراحل پیش فراوری را می گذراندیم و نتوانستیم کار کنیم، اما هم مالیات دادیم هم ارزش اضافه نموده پرداخت کردیم. از نوروز 94 آغاز به منتشر کردن این مجموعه کردیم، اولین انتشار در فیسبوک بود که برای بیشتر شدن بازدید ها به آن ها پول پرداخت می کردیم.

ابوالحسنی با اشاره به توجه مخاطبان دیرین دیرین و علاقه شان به این مجموعه توضیح داد: تا الان که اینجا هستم 2000 قسمت ساخته ایم و بیش از 80 درصد مردم آن را می شناسند. ازجمله کار هایی که برای ساخت انیمیشن انجام می دهیم اول از همه دوشنبه های تند که انتقادی است و در آن یک اصل را رعایت می کنیم و هرگز یک جناح را نقد نمی کنیم فقط رفتار ها را نقد می کنیم که همین باعث شده به مشکل برنخوریم. دومین کار هم فراوری یکسری آیتم های تبلیغی است که بابت شان پول دریافت می کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "همزمان با برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم 100: مجموعه دیرین دیرین بر پای خودمان ایستاده است نه دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همزمان با برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم 100: مجموعه دیرین دیرین بر پای خودمان ایستاده است نه دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید